Komen jouw nieuwsbrieven wel bij de doelgroep aan?

Om nieuwe klanten te werven kun je de telefoon pakken, maar in veel gevallen is er weinig geduld aan de andere kant van de lijn. Telefoneren wordt vanwege ‘Bel mij niet’ ook steeds moeilijker gemaakt. Dus proberen steeds meer mkb-bedrijven op te vallen met e-mailnieuwsbrieven en daaraan gerelateerde blogs of artikelen. Helaas blijkt dat soms voor niets te zijn geweest…

Komen jouw nieuwsbrieven wel bij de doelgroep aan?
Dit is waarom e-mailnieuwsbrieven niet altijd aankomen

96% van de Nederlandse bedrijven heeft hun e-maildomein onvoldoende beveiligd. Amro en marktonderzoeksbureau MWM2 hebben een onderzoek gedaan onder 168 bedrijven. Volgens het onderzoeksrapport zijn een aantal sectoren, waaronder retail, zeer kwetsbaar voor cyberaanvallen. Dat komt omdat zij zich sterk inzetten op digitale dataverwerking en communicatie. Cybercrime is breed, maar heeft in veel gevallen te maken met e-mail. Vaak beginnen cyberaanvallen met e-mailcontact, denk maar aan phishing, waarbij mensen naar malafide websites gelokt worden om persoonlijke gegevens achter te laten. Schrik niet, maar 96% van de Nederlandse bedrijven heeft hun e-maildomein onvoldoende beveiligd en is hier dus gevoelig voor. Dus verdwijnt jouw e-mailnieuwsbrief vaker dan je denkt in spamboxen!

Extra gevolgen van onbeveiligde domeinen

Bedrijven die vanuit een onbeveiligd e-maildomein hun nieuwsbrieven versturen lopen een groot risico om op de blacklist van hun klanten te verschijnen. Terwijl jij namelijk denkt dat je bezig bent met het vergroten van de zichtbaarheid van jouw organisatie hebben cybercriminelen dit ook opgemerkt. Je bent een prooi voor hen, omdat jouw e-mailnieuwsbrief het middel geworden is om hun spamberichten te verspreiden. Hoe groter jouw klantenbestand is, hoe interessanter jij voor hen bent. Als jouw e-mailnieuwsbrief om die reden eenmaal geblokkeerd is dan zal het veel tijd, moeite en overtuigingskracht kosten om toch weer veilig in een e-mail inbox te mogen belanden.

Het is nu de tijd om er iets aan te doen!

Steeds meer van jouw klanten zullen, vanwege de toename van cybercrime aanvallen via e-mail, e-mailfilters gaan gebruiken die voldoen aan moderne veiligheidsstandaarden. Als je dus zelf met een onveilig e-mail domein jouw e-mailnieuwsbrieven verstuurd zul je steeds vaker in de spam box van jouw abonnees verdwijnen.

Hoe je al jouw e-mailnieuwsbrieven wel laat aankomen?

Daar kunnen we een heel technisch verhaal van maken, maar we helpen jou daar gewoon bij. Wil je het toch weten? Het heeft te maken met het gebruiken van protocollen en mailtechnieken, zoals DMARC, DKIM en SPF.

  • DMARC is een verificatieprotocol voor e-mail. Beheerders van e-maildomeinen wordt de mogelijkheid te geven hun domein te beschermen tegen ongeoorloofd gebruik, beter bekend als e-mail spoofing
  • DKIM, DomainKeys Identified Mail, is een techniek waarbij een organisatie verantwoordelijkheid neemt voor een bericht dat per e-mail wordt verzonden.
  • list text hereSPF, Sender Policy Framework, is een protocol dat tot doel heeft spam te verminderen. Men hoopt e-mail spoofing en spam te verminderen door vast te stellen of de verzender van een e-mailbericht gerechtigd is te verzenden namens de vermelde afzender van het bericht.

ICT2MKB | Veilige e-mailnieuwsbrieven en klanten behouden| Zo simpel kan het zijn

Wil jij meer weten over dit onderwerp en wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie? Bekijk dan onze brochure of klik op de button om contact op te nemen.